Aanvraag
Uw aansprakelijkstelling met een schadebedrag onder het eigen risico behandelt de gemeente. Een schadeclaim boven het eigen risico sturen wij door naar onze verzekeraar. Dit geldt ook voor een schadeclaim over letselschade. Wij zullen u dan in een brief hierover informeren. De verzekeraar houdt u verder over de hoogte.
Termijn
Uw aansprakelijkstelling wordt na binnenkomst zo snel mogelijk beoordeeld.
Aanpak
Uw schadeclaim moet bestaan uit de volgende gegevens:
- Naam en adresgegevens aanvrager.
- Telefoonnummer aanvrager.
- E-mailadres aanvrager.
- Het rekeningnummer (IBAN) en de naam waarop de gemeente een eventuele schadevergoeding kan betalen.
- Datum, tijd en plek van het voorval.
- Uitgebreide omschrijving van de gebeurtenis.
- Omschrijving van de schade.
- Het schadebedrag.
- Waarom de gemeente volgens u aansprakelijk is.
Bewijs/informatie die u moet mee sturen:
- Bewijs van de ontstane schade.
- Bewijs van het bedrag van de schade. Bijvoorbeeld een rekening van de reparatie, of aankoopfactuur van het beschadigde voorwerp/object.
- Foto's van de schade en/of de plek of situatie ter plaatse.
- Mogelijk één of meer ondertekende getuigenverklaringen.
- Mogelijk een proces-verbaal van de politie.
Voor meer informatie over het aansprakelijk stellen van de gemeente kunt u mailen met verzekeringen@elburg.nl.