Dienstverlening gemeente Elburg

De dienstverlening van de gemeente Elburg blijft beschikbaar voor inwoners en bedrijven. Wel zijn er een aantal aanpassingen.

Openingstijden gemeentehuis

Vanwege de coronamaatregelen is het gemeentehuis 's middags vanaf 12.30 uur gesloten voor publiek. Vanaf maandag 5 juli is het weer mogelijk om op de woensdagen van 08.30 tot 19.00 uur reisdocumenten en rijbewijzen af te halen bij de servicebalie. Op de overige werkdagen kunt u van 08.30 - 12.30 uur terecht voor afhalen bij de servicebalie.

Wij werken op afspraak voor het aanvragen van documenten bij de balie. U kunt online een afspraak maken. Mocht u een afspraak hebben, dan vragen wij u om in alle gevallen met pin te betalen. Vergeet uw pinpas dus niet mee te nemen bij een afspraak.

Heeft u last van verkoudheid, hoesten of koorts? En heeft u een afspraak bij de gemeente? Dan verzoeken wij u vriendelijk om de afspraak te wijzigen of te annuleren.

Telefonische bereikbaarheid

Ook de medewerkers van de gemeente Elburg werken zoveel als mogelijk vanuit huis. Daarom zijn de medewerkers telefonisch minder bereikbaar op dit moment. Het kan zijn dat de wachttijd daardoor langer is dan u van ons gewend bent. Om wachttijden te voorkomen kunt u uw vraag ook stellen via het formulier 'Informatie vraag' of via de Whatsapp: (06) 33 211 564. Wilt u toch bellen dan kunt u ons elke werkdag van 08.30-17.00 uur bereiken via tel. 0525 688 688.

Regel het digitaal

We vragen u om, als het mogelijk is, uw zaken zoveel mogelijk digitaal te regelen. Het doorgeven van een verhuizing, een melding over de openbare ruimte of het aanvragen van een vergunning kan bij ons bijvoorbeeld allemaal gemakkelijk digitaal. En vragen over werk en inkomen of de Wmo stelt u eenvoudig via e-mail.