Dienstverlening gemeente Elburg

De dienstverlening van de gemeente Elburg blijft beschikbaar voor inwoners en bedrijven. Wel zijn er een aantal aanpassingen.

Aangepaste dienstverlening door coronavirus

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, vragen wij u uw aanvragen zo veel mogelijk digitaal te doen. Maak alleen een afspraak als dit echt noodzakelijk is.

De balie burgerzaken is alleen geopend voor spoedzaken. Spoedzaken zijn:

  • Aanvraag paspoort / identiteitskaart (indien deze verloopt binnen 3 weken)
  • Aanvraag rijbewijs (indien deze verloopt binnen 3 weken)
  • Geboorteaangifte
  • Overlijdensaangifte
  • Erkenning kind
  • Eerste (her)inschrijving in Nederland

Veel producten en diensten kunt u digitaal regelen, zoals het doorgeven van een verhuizing en het aanvragen van een afschrift burgerlijke stand, een uittreksel BRP of een gezondheidsverklaring.

Wij kunnen afspraken annuleren als ze niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen. Wij nemen hierover contact met u op.

Mondkapjesplicht

Er is een landelijke plicht voor het dragen van mondkapjes in openbare binnenruimtes. Op basis van deze plicht liggen er mondkapjes bij de hoofdingang voor u als bezoeker van het gemeentehuis.

Openingstijden gemeentehuis

Vanwege de coronamaatregelen is het gemeentehuis 's middags vanaf 12.30 uur gesloten voor publiek.  

Wel vragen wij u om uw bezoek aan het gemeentehuis zoveel als mogelijk uit te stellen en uw afspraak op een later moment in te plannen. Maak dus alleen een afspraak bij onze balies als dit echt noodzakelijk is, zoals bij geboorteaangifte of overlijden. U kunt online een afspraak maken. Mocht u een afspraak hebben, dan vragen wij u om in alle gevallen met pin te betalen. Vergeet uw pinpas dus niet mee te nemen bij een afspraak.

Heeft u last van verkoudheid, hoesten of koorts? En heeft u een afspraak bij de gemeente? Dan verzoeken wij u vriendelijk om de afspraak te wijzigen of te annuleren.

Afhalen documenten
Reisdocumenten en rijbewijzen kunt u op werkdagen van 08.30 - 12.30 uur afhalen bij de servicebalie.

Telefonische bereikbaarheid

Ook de medewerkers van de gemeente Elburg werken zoveel als mogelijk vanuit huis. Daarom zijn de medewerkers telefonisch minder bereikbaar op dit moment. Het kan zijn dat de wachttijd daardoor langer is dan u van ons gewend bent. Om wachttijden te voorkomen kunt u uw vraag ook stellen via het formulier 'Informatie vraag' of via de Whatsapp: (06) 33 211 564. Wilt u toch bellen dan kunt u ons elke werkdag van 08.30-17.00 uur bereiken via tel. 0525 688 688.

Regel het digitaal

We vragen u om, als het mogelijk is, uw zaken zoveel mogelijk digitaal te regelen. Het doorgeven van een verhuizing, een melding over de openbare ruimte of het aanvragen van een vergunning kan bij ons bijvoorbeeld allemaal gemakkelijk digitaal. En vragen over werk en inkomen of de Wmo stelt u eenvoudig via e-mail.