Over digitaal aanvragen

Bij het digitaal aanvragen van een product zijn identificatie (DigiD), betaling (Creditcard, iDeal) en beveiliging (SSL) belangrijk. Op deze pagina vindt u hier meer informatie over.

DigiD

Wanneer u in het gemeentehuis aan het loket een uittreksel of ander gemeenteproduct aanvraagt, moet u zich identificeren met uw legitimatiebewijs. Op internet bestaat die mogelijkheid niet. Om toch digitaal zaken te kunnen doen met de overheid, is DigiD ontwikkeld.

DigiD (spreek uit: ‘Diegiedee’) staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. Op aanvraag ontvangt u van DigiD hiervoor een inlogcode. Voortaan kunt u met één inlogcode terecht bij elektronische diensten van steeds meer overheidsinstellingen. U kunt bijvoorbeeld al terecht bij de gemeente, de Belastingdienst en de Sociale Verzekeringsbank. De gemeente Elburg werkt met DigiD. Wilt u meer weten of een DigiD aanvragen? Kijkt u dan op de website www.digid.nl of in de DigiD folder (pdf-Formaat).

Digitaal betalen

Wanneer u op de website van de gemeente Elburg een product aanvraagt waar kosten aan zijn verbonden is het mogelijk om online te betalen met uw creditcard of met iDeal.

iDEAL

Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens uw aanvraag een betaling afhandelen met uw eigen bank. De iDEAL betaalmethode is mogelijk als u internetbankiert bij ABN-AMRO bank, ING Bank, Postbank of de Rabobank.

Creditcard

U kunt uw creditcardgegevens veilig invoeren (via onze beveiligde SSL procedure) waarna de gemeente samen met de creditcardorganisatie voor een juiste afwikkeling zorgt.

Digitale beveiliging

De digitale aanvragen zijn beveiligd met SSL, waardoor de vertrouwelijkheid van uw gegevens gewaarborgd is. SSL is een beveiligingsmethode waarmee uw gegevens gecodeerd worden verzonden aan de gemeente. Deze gecodeerde berichten zijn alleen door de gemeente te decoderen.

Uitgelicht

Zoeken

Volg ons