De haven van Elburg heeft opnieuw de internationale Blauwe Vlag ontvangen!

Wethouder Lennart Oosterloo en havenmeester Henk Kroes nemen de blauwe vlag in ontvangst tijdens de landelijke uitreiking in HoornWethouder Lennart Oosterloo en havenmeester Henk Kroes namen de vlag donderdag 7 mei in ontvangst tijdens de landelijke uitreiking in Hoorn.

Met de Blauwe Vlag laat de haven zien dat zij voldoet aan strenge eisen op het gebied van milieu, onderhoud, voorzieningen en veiligheid. De onderscheiding is internationaal erkend en wordt jaarlijks toegekend aan jachthavens en stranden die zich inzetten voor kwaliteit en duurzaamheid. Dit jaar ontvingen in totaal 195 locaties een Blauwe Vlag, waaronder 143 jachthavens.

Wethouder Lennart Oosterloo: “Wij zijn trots dat onze haven deze erkenning opnieuw heeft gekregen. Het laat zien dat we samen blijven werken aan een schone, veilige en duurzame haven voor inwoners en bezoekers.”

Met het behalen van de Blauwe Vlag blijft de haven van Elburg een aantrekkelijke en verantwoorde plek voor watersporters en recreanten.